fbpx

Jestem Tatą
-mam wpływ!

Kampania społeczna o Ojcostwie


29.10-20.11.2021

sympozjum-17.jpg

1 września 2022

Zapraszamy serdecznie na warsztaty „Wspieranie przez działanie”, które odbędą się
w środę 14.09.2022 o godz. 18:00 w sali przy parafii Świętej Trójcy w Wejherowie.

Warto usłyszeć dobre treści 

Warsztaty „Wspieranie przez działanie” to cykl spotkań dla ojców, poświęcony praktycznej stronie relacji ojciec – dziecko, w kontekście rozwoju dziecka i uzależnień. Warsztaty odbywają się od lutego do jesieni 2022 r. Udział w warsztatach jest bezpłatny. Na warsztaty przewidziana jest ograniczona ilość miejsc, dlatego obowiązują mailowe zapisy pod adresem: info@gladiusgloriae.

Celem naszych warsztatów jest przekazanie wiedzy z dwóch zakresów tematycznych.
Po pierwsze powiemy o etapach rozwoju dziecka, kluczowych momentach oraz sposobach, w jaki może w nich uczestniczyć ojciec.
O tym temacie opowie psycholog Joanna Wachowiak.
Druga godzina warsztatów poświęcona będzie uzależnieniom: jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wspierać swoje dziecko.
Tę część warsztatów poprowadzi pedagog Dorota Wiśniewska.

Na spotkaniu beneficjenci zostaną poinformowani również o miejscach wsparcia, w których w razie problemów mogą szukać pomocy.

Warsztaty stacjonarne odbywać się będą w godzinach 18:00 – 20:30 z przerwą w trakcie.

 

Osoby prowadzące warsztaty:

Joanna Wachowiak – psycholog, doradca zawodowy, terapeuta Integracji Sensorycznej, trener Biofeedback, ukończyła  Studium Umiejętności Osobistych Trenera i Lidera w ujęciu integralnym. Pracuje w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sopocie prowadząc diagnozę i terapię dzieci oraz młodzieży, zajęcia i warsztaty dla rodziców, a także szkolenia i konsultacje dla nauczycieli.

Dorota Wiśniewska – pedagog, socjoterapeutka, oligofrenopedagog, realizator „Szkoły dla Rodziców”, kierownik wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Pracuje w szkole jako pedagog szkolny, nie tylko udzielając pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ale przede wszystkim towarzysząc uczniom w pokonywaniu różnorodnych trudności. Prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne jak i rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne. Od wielu lat prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców w ramach zajęć „Szkoła dla Rodziców” cz. I, II, III. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując z innymi organizacjami, podczas prowadzenia profilaktycznych warsztatów dla młodzieży i rodziców (mi.in dot. ryzykownych zachowań dzieci, trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami). Prowadzi również indywidualne konsultacje dla rodziców i ich dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z Psychologii klinicznej. Obecnie kształci się na studiach podyplomowych na kierunku „Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”.

Kampania społeczna: Jestem tatą – mam wpływ! Nie mówi wyłącznie o problemie społecznym. Założyliśmy, że oprócz poinformowania o tym, że rola ojca ma znaczenie dla bezpiecznych wyborów jego dziecka, ważne jest powiedzenie też o tym, jak wesprzeć swoje dziecko i z jakimi trudnościami tak właściwie się mierzymy.

Naszym celem jest więc przekazanie konkretnej wiedzy o dziecku i zagrożeniach z jakimi może mieć styczność. Ta wiedza i świadomość roli ojca w budowaniu bezpiecznych wyborów w przyszłości dziecka, dają motywację by pracować nad sobą i jakościowo dobrą relacją z dzieckiem. Zapraszamy więc na warsztaty!


ojcowska-kampania-46.jpg

2 czerwca 2022

Zapraszamy serdecznie na warsztaty „Wspieranie przez działanie”, które odbędą się już w środę 08.06.2022 o godz. 18:00 w świetlicy na Kowalach, ul. Glazurowa 1

Warto usłyszeć dobre treści 

Warsztaty „Wspieranie przez działanie” to cykl spotkań dla ojców, poświęcony praktycznej stronie relacji ojciec – dziecko, w kontekście rozwoju dziecka i uzależnień. Warsztaty odbywają się od lutego do czerwca 2022 r. Możliwych do wyboru jest 5 terminów i lokalizacji. Każdy uczestnik może wybrać jedno spotkanie. Udział w warsztatach jest bezpłatny. Na warsztaty przewidziana jest ograniczona ilość miejsc, dlatego obowiązują zapisy.

Celem naszych warsztatów jest przekazanie wiedzy z dwóch zakresów tematycznych.
Po pierwsze powiemy o etapach rozwoju dziecka, kluczowych momentach oraz sposobach, w jaki może w nich uczestniczyć ojciec.
O tym temacie opowie psycholog Joanna Wachowiak.
Druga godzina warsztatów poświęcona będzie uzależnieniom: jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wspierać swoje dziecko.
Tę część warsztatów poprowadzi pedagog Dorota Wiśniewska.

Na spotkaniu beneficjenci zostaną poinformowani również o miejscach wsparcia, w których w razie problemów mogą szukać pomocy.

Warsztaty stacjonarne odbywać się będą w godzinach 18:00 – 20:30 z przerwą w trakcie.

Następne warsztaty odbędą się we wrześniu w Gdańsku i Wejherowie.

 

Osoby prowadzące warsztaty:

Joanna Wachowiak – psycholog, doradca zawodowy, terapeuta Integracji Sensorycznej, trener Biofeedback, ukończyła  Studium Umiejętności Osobistych Trenera i Lidera w ujęciu integralnym. Pracuje w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sopocie prowadząc diagnozę i terapię dzieci oraz młodzieży, zajęcia i warsztaty dla rodziców, a także szkolenia i konsultacje dla nauczycieli.

Dorota Wiśniewska – pedagog, socjoterapeutka, oligofrenopedagog, realizator „Szkoły dla Rodziców”, kierownik wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Pracuje w szkole jako pedagog szkolny, nie tylko udzielając pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ale przede wszystkim towarzysząc uczniom w pokonywaniu różnorodnych trudności. Prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne jak i rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne. Od wielu lat prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców w ramach zajęć „Szkoła dla Rodziców” cz. I, II, III. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując z innymi organizacjami, podczas prowadzenia profilaktycznych warsztatów dla młodzieży i rodziców (mi.in dot. ryzykownych zachowań dzieci, trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami). Prowadzi również indywidualne konsultacje dla rodziców i ich dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z Psychologii klinicznej. Obecnie kształci się na studiach podyplomowych na kierunku „Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”.

Kampania społeczna: Jestem tatą – mam wpływ! Nie mówi wyłącznie o problemie społecznym. Założyliśmy, że oprócz poinformowania o tym, że rola ojca ma znaczenie dla bezpiecznych wyborów jego dziecka, ważne jest powiedzenie też o tym, jak wesprzeć swoje dziecko i z jakimi trudnościami tak właściwie się mierzymy.

Naszym celem jest więc przekazanie konkretnej wiedzy o dziecku i zagrożeniach z jakimi może mieć styczność. Ta wiedza i świadomość roli ojca w budowaniu bezpiecznych wyborów w przyszłości dziecka, dają motywację by pracować nad sobą i jakościowo dobrą relacją z dzieckiem. Zapraszamy więc na warsztaty!


happy-family-parents-and-kid-making-christmas-cook-2021-09-02-08-37-52-utc.jpg

13 grudnia 2021

Już za 2 tygodnie Boże Narodzenie! Pewnie w wielu domach rozpoczynają się niedługo świąteczne przygotowania, jeśli już się nie rozpoczęły. Czasem ten okres przedświąteczny wiąże się z bardzo dużą ilością pracy, sporą dawką stresu oraz zamieszania w domu. Dzieci z kolei pewnie nie ułatwiają roboty, a rodzicom może brakować dla nich czasu. Naszym zdaniem wcale nie musi tak być! Bo skoro święta są rodzinne, to czemu przygotowania do świąt nie mają takie być 😉? Wiemy jednak, że łatwo tak dywagować, a rzeczywistość bywa bardziej skomplikowana… Z tego powodu postaramy się dziś przedstawić parę porad dla rodziców, które pomogą zaangażować Wasze dzieciaki w świąteczne przygotowania! 

Warto wszystko zaplanować 

Małe dzieci mogą mieć problem z odpowiednim rozumieniem czasu i tego jak upływa. Aby pomóc im zrozumieć, że święta się zbliżają i kiedy faktycznie się odbędą dobrą metodą jest kupno kalendarza adwentowego. Dzieciaki widząc znikające czekoladki, po wcześniejszym wytłumaczeniu, że po ostatniej czekoladce są święta, dużo łatwiej przyswoi sobie, ile jeszcze zostało. Taka metoda pomoże nie brać dzieci z zaskoczenia w kwestii przygotowań przedświątecznych. Aby uniknąć chaosu, warto wcześniej wytłumaczyć dzieciom, że święta będą wymagać dużej ilości przygotowań i będziecie potrzebowali ich pomocy. Będzie to świetna okazja to spędzenia razem czasu, a jednocześnie dzieciaki będą mogły się nauczyć nowych rzeczy oraz zaznać odrobiny samodzielności. Dzieci bardzo lubią listy zadań rozpisane krok po kroku. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań pomocne będzie, aby usiąść z nimi i ułożyć taką listę zajęć wraz z konkretnym dniem i godziną.  

Pomoc kuchenna 

Jak święta, to jedzenie. Stwierdzenie dość oczywiste, nieoczywistym jednak może być “zatrudnienie” dzieciaków jako pomocy kuchennej. Bo przecież to odpowiedzialne i wymagające zadanie. Trzeba stworzyć jadalne 😉 dania dla całej rodziny, a do tego czasem używa się ostrych narzędzi. I to z całą pewnością prawda, ale jesteśmy pewni, że każdy rodzic da radę znaleźć parę obowiązków kuchennych z którymi nasze dzieci sobie poradzą. 

Jednym z takich zadań może być pomoc przy piernikach. Najmłodsze dzieci świetnie mogą się bawić ugniatając ciasto do pierników w rękach, z kolei trochę starsze mogą zająć się takimi zadaniami, jak odliczanie odpowiedniej ilości poszczególnych składników, czy dekorowanie ciastek. Interesującym zadaniem może się też okazać nauka wałkowania ciasta. Samo ciasto jest przepyszne nawet na surowo, dzieci będą z pewnością zachwycone! Tylko niech nie jedzą go za dużo, żeby brzuch nie rozbolał 😉  

A jeśli jesteście akurat w kuchni i potrzebujecie zająć czymś dzieci to nic nie sprawdzi się lepiej niż mielenie maku do wypieków. Jeśli robi się to jeden z pierwszych razy, to naprawdę może być satysfakcjonujące zajęcie 😉 

Dekoracje i zdobienia  

Oprócz przyrządzenia jedzenia, na święta trzeba przygotować także dom. O zabawie podczas sprzątania pisaliśmy tutaj: 

Zabawa z dziećmi, gdy nie ma Internetu – Fundacja Gladius Gloriae 

Jeśli dzieci nie przepadają za pomocą w sprzątaniu możemy urozmaicić aktywności poprzez śpiewanie kolęd w trakcie wykonywania obowiązków. Umówcie się z dzieciakami, że podczas jednej kolędy śpiewają, a podczas drugiej odpoczywają – z pewnością pójdą na taki układ 😉  

Posprzątany dom to jedno, święta wymagają także dekoracji! Tutaj dzieciaki mogą się naprawdę popisać! Oto kilka czynności dekoracyjnych, w których najmłodsi z pewnością mogą wam pomóc: 

  • Ubieranie choinki – jeśli Wasze dzieci są wystarczająco duże, by powierzyć im bombki, które mogą się rozbić to dajcie im się wykazać. To świetne zajęcia do nauki odpowiedzialności. Jeśli przekażecie im takie poważne zadanie, na pewno się do tego przyłożą! 

  • Papierowe ozdoby – jeśli bombki to za dużo dla Waszych pociech, to zaproponujcie im wykonywanie papierowych ozdób. Kolorowe łańcuchy wycięte z kartek papieru, czy proste, pokolorowane origami mogą sprawdzić się wybornie. A dzieci nie dość, że będą poważnie zajęte i skupione to będą miały możliwość rozwijania umiejętności manualnych! 

  • Dekorowanie kartek świątecznych – pozostając w temacie artystycznym, jeśli wysyłacie kartki świąteczne, pozwólcie dzieciom je udekorować. Nie bójcie się, że nie będą już tak estetyczne. Odbiorcy na pewno docenią włożone staranie i pasję 😉. 

Drodzy rodzice, mamy nadzieję, że zaczerpniecie z naszych porad i wykorzystacie swoje pociechy do pomocy przy zbliżających się przygotowaniach świątecznych! Wiemy, że te przygotowania są bardzo ważne, ale uzbrójcie się w cierpliwość, bo mogą być świetną okazją na spędzenie prawdziwie rodzinnego czasu. Pamiętajcie, że nie wszystko musi być perfekcyjne i czasem lepiej zasmakuje szalona, pełna zaangażowania, piernikowa inwencja twórcza dzieci, aniżeli idealne wypieki 😉  


child-sleeping-2021-09-04-08-26-15-utc-1.jpg

9 grudnia 2021

Skoro nadszedł grudzień możemy zaobserwować, że słońce zachodzi coraz szybciej, a wstaje coraz później. Dla wielu osób, w tym często dzieci, oznacza to wstawanie po ciemku. Pobudka, gdy za oknem brakuje naturalnego światła, nie jest normalna dla organizmu człowieka. Z tego powodu w okresach jesienno-zimowych niektórym dużo trudniej zebrać się z łóżka. Jeśli dotyczy to Waszych dzieci, to mamy dla was parę rad, które poprawią ich jakość snu i zasypiania.  

Stwórzmy schemat czynności przed snem 

Dyrektor szpitala dziecięcego w Stanford dr Sumit Bhargava, przypomina, że sen jest bardzo ważny dla każdego, lecz w szczególności dla dzieci, które wciąż rozwijają się psychicznie i fizycznie. W ramach przykładu dr Bhargava przytacza, że 

U dzieci najbardziej intensywnym momentem wydzielania się hormonu wzrostu jest okres tuż po zapadnięciu w głęboki sen.

Aby sen był udany należy zadbać przede wszystkim o to, aby dziecko szybko i spokojnie zasnęło. W tym celu bardzo cenny może okazać się wypracowany schemat postępowania przed snem. Badanie z 2015 roku (J.A. Mindell i inni) pokazuje, że wypracowana rutyna przed pójściem spać pomaga dzieciom, aby zarówno ich ciało, jak i umysł się wyciszyło. Zależnie od wieku dziecka rutyna może się delikatnie zmieniać. Warto uwzględnić w czynnościach przed snem takie rzeczy jak ciepłą kąpiel, umycie zębów i ubranie się do spania. U młodszych dzieci dobrym pomysłem może być też poczytanie im książek. Z nieco starszymi dziećmi można przeprowadzić cichą rozmowę o minionym dniu, a jeśli dzieci potrafią czytać to mogą się tym zająć tuż przed snem. 

Przygotowanie do spania 

Oprócz schematu konkretnych czynności należy też zwrócić uwagę na parę innych aspektów, które przyczynią się do szybszego zasypiania i lepszej jakości snu.   

  1. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, aby opisana wyżej rutyna odbywała się za każdym razem w podobnych godzinach. Organizm, który będzie przyzwyczajony do zasypiania o określonej porze, sam z siebie zacznie okazywać zmęczenie tuż przed porą zasypiania. 
  2. Bardzo ważne jest, aby unikać ekranów i niebieskiego światła, które powstrzymuje oddziaływanie melatoniny – hormonu, który pomaga zasypiać. Badanie z 2017 roku (M.K. LeBourgeois i inni) analizujące wpływ mediów cyfrowych na sen dzieci wskazuje, że światło ekranów ma jeszcze większy wpływ na dzieci, aniżeli na dorosłych. Choć może to nie być łatwe – Amerykańska Akademia Pediatryczna sugeruje, że najlepszym rozwiązaniem dla dzieci byłby brak kontaktu z urządzeniami elektrycznymi na minimum godzinę przed snem. 
  3. Zadbajmy o to, aby dzieci były odpowiednio zrelaksowane. Dobrze jest porozmawiać z dziećmi przed snem albo im coś opowiedzieć. Jednak nie zapominajmy, że nasza rozmowa, ani to co dzieci mogą czytać nie powinno wywoływać nadmiernych emocji. Duża ekscytacja, a także strach mogą się przyczynić do problemów z zasypianiem. Dlatego zwróćmy uwagę, by dzieci unikały strasznych i przemocowych treści zarówno na ekranach, jak i w książkach (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Czy pozwalać dzieciom oglądać telewizję? – WpływOjca.pl (wplywojca.pl)). Czasem dzieci mogą zwracać zbyt dużą uwagę na godzinę, o której się kładą spać i o której będą wstawać, więc nie zaszkodzi też odłożyć zegarki na bok, aby mogły skupić się na całkowitym odpoczynku.  

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? 

Zarówno schemat czynności przed snem, jak i samo przygotowanie do spania jest bardzo ważne. Ale duży wpływ na jakość snu ma także reszta dnia. Na co więc jeszcze warto zwrócić uwagę aby naszym dzieciakom lepiej się spało? 

  • Dopilnujmy, aby dzieci zaznały trochę aktywności fizycznej. Aktywność fizyczna pozwala szybciej zasypiać osobom w każdym wieku. Dzieci potrzebują co najmniej godzinę aktywności fizycznej dziennie – zadbajmy jedynie, aby nie szalały za bardzo przed snem 😉  
  •  Zwróćmy uwagę na drzemki w ciągu dnia – drzemki dzieci powyżej 5 roku życia powinny mieć miejsce do wczesnego popołudnia i nie powinny być dłuższe niż 20 minut. W przeciwnym wypadku może to wpłynąć na zegar biologiczny i sprawić, że zasypianie nie będzie takie proste.  
  • Dbajmy o to co nasze dzieci będą spożywać. Przede wszystkim dzieci powinny unikać kofeiny we wszelkiej postaci. Badanie Jennifer Temple z 2018 roku pookazuje, że nawet małe ilości kofeiny mają spory wpływ na organizm dziecka. Dzieci nie powinny spożywać kofeiny przynajmniej 6 godzin przed snem, a najlepiej w ogóle. Z tego powodu powinniśmy unikać wszelkiego rodzaju napojów gazowanych, oczywiście kawy i herbata, a także czekolady. A jeśli będziecie mieli problem ze znalezieniem odpowiednich przekąsek dla dzieci, to przypominamy, że poruszaliśmy te kwestię: 13 zdrowych przekąsek dla dzieci! – WpływOjca.pl (wplywojca.pl). 

Czy ten artykuł był Wam w jakimś stopniu pomocny? Dowiedzieliście się czegoś ciekawego? A może macie swoje metody? Dajcie nam znać! 


happy-santa-claus-and-children-lying-on-carpet-wit-2021-08-29-10-17-34-utc.jpg

7 grudnia 2021

Wczoraj były Mikołajki. Może widzieliście śnieg za oknem i jakiegoś przebranego Świętego Mikołaja? Przypomniało to Wam z pewnością, że zbliża się Boże Narodzenie. Jedną ze świątecznych tradycji, najważniejszą dla dzieci, jest otrzymywanie i dawanie prezentów. I choć wszystkie dzieciaki na to czekają, a każdy rodzic lubi sprawiać dzieciom przyjemność, to w praktyce ta tradycja nie zawsze jest tak kolorowa. Co, jeżeli dzieciom nie spodoba się prezent? Co, jeśli będą zawiedzione albo nie dostaną tego, o czym marzyły? Jeśli weźmie się pod uwagę przeróżne wymagania dzieci, pewne ograniczenia finansowe, a także ogromny wybór prezentów na rynku, to nie zawsze uda się kupić prezent idealny. Dziś postaramy się napisać o tym, w jaki sposób można zdjąć z siebie jako rodzica, presję dotyczącą kupowania prezentów. Spróbujemy również dać kilka rad, w jaki sposób rozmawiać z dzieckiem w kontekście prezentowym! Zapraszamy! 

Ważne – porozmawiaj z dzieckiem o reklamach! 

Jednym z największych przekleństw rodziców, przed okresem kupowania prezentów z całą pewnością mogą być reklamy. Badanie z 2002 roku dotyczące wpływu reklam telewizyjnych na dzieci (Oates, Blades, Gunter) pokazało, że reklamy w znacznym stopniu wpływają na oczekiwania dzieci względem prezentów. Jednocześnie okazało się, że większość z dzieci nie zdaje sobie sprawy, że reklamy mają na celu namówić ich, bądź rodziców, do zakupu konkretnego produktu. Potwierdza to późniejsze badanie (Pine, Wilson, Nash 2007), dzięki któremu możemy się dowiedzieć, że dzieci poniżej 8 roku życia traktują reklamy jako rozrywkę i źródło informacji.  

To wszystko oznacza, że aby zrozumieć istotę reklamy potrzebny jest rodzic. To zadaniem rodzica jest wytłumaczenie dziecku na czym polegają reklamy i co ich autorzy starają się osiągnąć. Dlatego następnym razem, gdy zobaczysz, że Twojemu dziecku wyświetla się reklama na YouTube, albo gdy widzi takową w telewizji porozmawiaj z nim o tej reklamie. Możesz wytłumaczyć, że ten żołnierz tak naprawdę nie lata, że ta księżniczka sama nie tańczy. Zwróć też uwagę dziecka, że w rzeczywistości zabawki mogą się różnić nieco wyglądem czy rozmiarem.  Cierpliwa rozmowa i regularne przypominanie dzieciom na czym polega reklamowanie produktów i co producenci chcą osiągnąć pomoże dzieciom uniknąć manipulacji.  

Kontroluj oczekiwania dziecka 

Czy zdarzyło Wam się być w sklepie z dzieckiem i tłumaczyć mu, dlaczego nie kupicie mu danej zabawki? Cóż, nie ma w tym nic dziwnego! Do pewnego wieku dzieci nie rozumieją o co właściwie chodzi w cenach produktów. To samo dotyczy prezentów, których nie mogą otrzymać z innych względów. Rolą rodzica jest nauczyć dzieci, że nie może otrzymać wszystkiego na co miałoby ochotę, ale także, dlaczego tak jest. Dr Daniel Peters, psycholog z 20-letnim stażem, a także ojciec oraz ekspert od spraw rodzicielstwa daje rodzicom 3 porady, które mogą pomóc unikać nieprzyjemnych sytuacji przy dawaniu prezentów: 

  1. Dawaj dobry przykład – od kogo dzieci mają się uczyć, w jaki sposób reagować na prezenty, jeśli nie od rodziców? Dzieci świetnie potrafią naśladować zachowania i jeśli zobaczą, jak rodzice zachowują się po otrzymaniu prezentu i jakich słów używają, z pewnością będą to wykorzystywać. 
  2. Bądź świadom informacji jakie docierają do Twojego dziecka – nie można zapomnieć, że nie tylko rodzice kształtują zachowania i poglądy dzieci. Również środowisko, ale także rzeczy, które mogą obejrzeć w mediach mają duży wpływ na to jak młode osoby myślą. Z tego powodu bardzo ważne jest by trzymać rękę na pulsie i rozmawiać z dziećmi o czym się dowiedziały, a także co oglądają. Jednym z przykładów może być opisana przez nas powyżej rozmowa o reklamach. 
  3. Zwracaj uwagę, że święta to dużo więcej niż prezenty – oczywiście łatwiej brzmi to w teorii niż praktyce, ale nikt nie mówił, że rodzicielstwo będzie łatwe 😉 Starajcie się pokazywać dzieciom, że nie tylko otrzymywanie zabawek jest fajne, ale wolny czas w rodzinnej atmosferze, tradycyjne jedzenie, którego nie ma na co dzień, czy może jakieś krótkie świąteczne wyjazdy też mogą się okazać atrakcją, na którą warto co roku czekać! 

Złota zasada do kupowania prezentów 

Niektórzy z rodziców mogą mieć sporo pytań dotyczących kupowania prezentów pod choinkę. Ile ich kupić? Jakie to mają być prezenty? Czy powinno się kupić wszystko o co dziecko poprosi? A może warto dać coś o czym dziecko nie pomyślało?  

W tych wszystkich rozważaniach może pomóc zasada, którą proponuje część rodziców na swoich blogach, mianowicie zasada 4 prezentów. 

Na czym ona polega? Zasada 4 prezentów, jak sama nazwa wskazuje, sugeruje, by kupić dziecku na święta 4 prezenty: 

  1. Pierwszy prezent to powinno być coś czego dziecko bardzo chce. 
  2. Drugi prezent to coś, czego dziecko faktycznie potrzebuje. 
  3. Trzeci prezent, to jakieś ubranie – bo zawsze przydatne. 
  4. A czwarty prezent to książka, komiks albo coś innego do poczytania i rozwoju. 

Wielu rodziców, po zastosowaniu tej praktyki, zapewnia, że skończyły im się problemy z szukaniem prezentów na święta. A czy ta zasada sprawdzi się u was? 

Nadchodzi czas szukania i kupowania prezentów, jeśli niektórych z Was to przeraża, to mamy nadzieję, że po tym artykule czujecie się trochę lepiej! Dajcie nam znać, czy mieliście w przeszłości kłopoty ze znalezieniem odpowiednich prezentów? Pamiętajcie, że czasem najlepszym prezentem są nie rzeczy, a doświadczenia. Niespodziewana wycieczka, czy krótki wyjazd albo wyjście w zimę do ZOO może zrobić na dzieciach dużo większe wrażenie niż nowy smartphone 😉 !